Of dat voor de Chinese automerken ook geldt,
die nu als haren op een hond zijn ontstaan is nog maar de vraag.
Er is grote overproductie, voorraden stapelen zich flink op. (er zijn belachelijk veel merken gekomen)
Dus zal men proberen te dumpen waar dat kan, er zit best veel geld in.
Wie echter er een gaat kopen, kan wel eens een kat in de zak aantreffen.
Namelijk hier zorgen (verplicht) alle fabrieken minimaal 8 jaar voor reservedelen.
Vanaf dat moment ben je van de nog aanwezige voorraden afhankelijk.
Die gewoonte kun je bij fabrieken ver weg....gerust vergeten.
Er schijnen best wat merken héél wankel op hun benen te staan...
vallen die om....rijd je voortaan in een duur stuk schroot.
Stopt ie ermee....krijg je zo'n product niet weer even aan de gang.
Reservedelen....zijn dan ver weg, en blijven dat ook. (mogelijk voorgoed)
Overigens is dat het lot van idem ook Europese merken die op de fles gingen.
Rover en Saab...en nog wat van die vergane merken....hebben feitelijk nul aan restwaarde.
Voor een icoon uit WW II krijg je soms héél veel geld (steeds meer ook) want die hou je vrij simpel op de been.
Zit er veel moderns aan elektronica in....houdt het al héél snel op,
de oldtimer familie houdt op te bestaan....wat nu geproduceerd wordt.....komt daar NIET meer bij.
De elektronicawereld neemt bijzonder snel afscheid van die auto's.
Na twintig jaar is het echt gedaan....en verdwijnt ie in de shredder.
Ook de diagnose spullen verdwijnen, en die zijn vaak echt onmisbaar.
De waarde wordt dan voortaan in Kg. uitgedrukt...schroot dus.
Helemaal tegen het parool in....meer recyclen, gaande houden, degelijkheid dus.
Van een T-Ford is nog alles verkrijgbaar,
Het ooit dure elektrieke glanzende vehikel.....zal gewoon versnipperd gaan worden.
Maar ook verstokers, gaan steeds meer het Smart principe volgen....relatief klein mankementje
het geheel bij het schroot....uitlaatklep defect.....einde gehele motor.
Dus ALLES om je heen vloekt gruwelijk, als het op leven verlengen van technische zaken aankomt,
de shredder is steeds sneller erbij.
En maar beter milieu steeds blijven prediken.....
Wel zou aan een auto de eis gesteld moeten worden....hij moet minimaal 50 jaar meekunnen,
niks is zo vervuilend als dat soort producten maken. (al zeker hun accu's)
Maar op YT is goed te zien....sommige krijgen al scheuren in het dragende deel.....na drie jaar.
En dan is het echt over.