Julien Sorel schreef:
biertje schreef:
Kruik schreef:
Dat ben ik deels met Biertje wel weer eens,
er gaat een enorm gat vallen in bijvoorbeeld opbrengsten BTW en accijns en dan weer BTW over die accijns.
Ook zal de mobiliteit af gaan nemen, voor een voertuig moet je nu al ongeveer een modaal jaarsalaris neertellen.
Vooral omdat dat voertuig voor een enorm deel uit belastingen van welke vorm dan ook bestaat.
Je koopt vooral belastingen soms is bijna de helft belasting.
Nu gaat veel van dat geld die een elektrische twee-en een-half tonner aanschaffen kosten één ton.
Dat gaat men dan al helemaal zeker niet volhouden. (dus ook die markt wordt kleiner)
En dan de brandstof is idem even erg vergiftigd met belastingen.
Men kan torenhoog opgeven....maar gaat dat NIET kunnen missen.
Ja, dat speelt bij de politiek héél zeker mee in het achterhoofd..zalig lullen, maar men weet goed wat kan volgen.
En er is al veel mis....wie aan de grenzen woont....daar vangen ze al niks van....niks van brandstof, drank, sigaretten enz enz.
Dat voelen ze nu al flink al beweert men van niet.
Men lost dit op door elders wat belastingen te verhogen...extra BTW enz..
M.a.w. men kost helemaal niks op. Men verschuift wat.
Inderdaad, men verschuift wat - met name van mensen met weinig geld naar welgestelde mensen en dat is het dan.
Ik ben het eens met de linkse wens van Biertje om tot een nivellering van inkomen en vermogen te komen en in elk geval niets te doen dat deze inkomens- en vermogensverschillen vergroot.
Als er een tekort aan rechtvaardigheid optreedt, en je daar opmerkingen over maakt,
weet ik niet of je dan meteen ook links bent. (schijnbaar wel)
Het is gewoon een erg onrechtvaardige lastenverdeling, meer niet.
Hij heeft inderdaad het bij het rechte eind....dat er een soort van regelmaat is,
die de arme steeds wat meer afknijpt, en de rijke fêteert, door ze wat toe te stoppen.
Nog wat bij hun rijkdom bij blijft stapelen en ontziet bij lastenverzwaringen.
Als je daar wat van zegt ga je de linkse hoek ingedrukt worden,
terwijl er niks anders plaatsvindt....dan klagen over (on)rechtvaardigheid.