Gewoon echt onjuist wat u stelt Oombas, hout wordt geacht opnieuw dat CO 2 op te slaan.
Steenkolen dus niet. CO 2 keert dus volgens wat onzin uitkramens terug in bomen die nog moeten gaan groeien.
Wel pas als wij allang er niet meer zijn. (hopelijk gaat dat ook echt zo)
CO 2 uit steenkool komt vrij....en blijft dat dus ook.
Het gaat er in zo'n park nu juist om die onstane reuk door kolenrook, het moet ook wat stinken.
Het is ook een vuurtje in die vuurkist van niks, het stelt niks voor.
Wens je rookvrij, stook je antraciet, echter de binnen vuurkist mag dan niet van koper zijn...koper kan daar niet tegen.
Die binnen vuurkisten en steun - en hemelankers moeten dan van staal gemaakt zijn.
Lees even goed, men maakt een speciale rookgenerator op die locomotiefjes.
Met tabaksrook zeker .
Hou je ze niet in de originele sfeer.....doek ze dan gewoon op, dan voegen ze toch niks meer toe.
Meervoud (locomotieven) is eigenlijk niet juist, er rijdt er steeds maar één rond.
Ik dacht dat de andere drie niet meer rijvaardig waren....het zal ze mogelijk te duur worden.
Hobbyclubs in Gr. Brittanië houden er ongelooflijk veel in nieuwstaat op stoom rijdende,
de Efteling lukt het met ééntje niet eens.
Maar ik snap ze wel, er is best veel kennis voor nodig om die machientjes goed werkend te houden.
Ik vrees dat ze dat niet meer lukt, door een laptop gaat ie niet op gang.
Men is te geleerd geworden.
Vertel mij dan eens waarom ze in Geertuidenberg zo ongeveer alle hout uit Amerika opstoken in de vorm van houtpallets ?
Juist ja, omdat men dat als CO 2 neutraal betitelde, dat dit prietpraat was.....weten we al van het begin af aan.
Elke boom die je kapt en binnen wat uren opstookt, heeft zeker 80 jaar nodig om de opgestookte CO 2 weer te binden.
Ook hier te lande kappen we véél meer dan weer groeit, ik meen in een verhouding 50 á 75 : 1.
Veel alles wat hier bijgroeit....wordt weinig dikker als een bezemsteel.
Nederland is het land dat relatief het meeste ontbost. (ter wereld) Volgens Zembla tenminste. (nog steeds)