't STAMCAFÉ
Hier is gek zijn heel gewoon!

Het is nu za 14 dec 2024, 06:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Nummer: #1  BerichtGeplaatst: di 18 apr 2023, 10:41 

Veel heb ik er inmiddels al 'versleten', al waren mijn meest recente exemplaren voorzien van een scanner.
Scannen doe ik sinds 2007 met Vuescan, dat werkt met elk bekend OS en wordt 'levenslang' bijgewerkt.
Het meeste print ik met mijn Xerox laserprinter, daar heb ik geen inktspuiter voor nodig. Wel voor kwalitatieve kleurenfoto's en DVD's.
Mijn multifunctionele inkjet was een Canon Pixma TS8150, die was door omstandigheden voornamelijk in gebruik als scanner, met de bekende gevolgen van dien.
Dus bestelde ik na ampele overwegingen een setje om de boel eens door te spuiten en de ingedroogde inkt te laten oplossen.
Na 2 maanden toch maar eens contact opgenomen met die firma, waar blijft mijn pakketje?
'Oh, sorry. We hadden wat problemen met onze mailserver. We sturen het per omgaande.'
Dus 2 weken later een berichtje van PostNL: inklaring.
Weer 2 weken later: pakketje paste door de brievenbus.
Gelijk aan het werk. Inmiddels had ik al enkele cartridges vervangen door hervulbare. Een geweldig systeem met goed werkende chips.
2 van de 5 kleuren deden het nog. Geel en zwart. Uiteraard wel de belangrijkste kleuren, voor een foto van de kleinkinderen niet voldoende.
Dus de 6 reinigingscartridges geplaatst en aan het werk gezet en een nacht laten staan en toen nogmaals en toen voor een derde keer.
Dat werd dus niks. 'U moet de printer laten repareren.' Nee, dat kost echt meer dan die printer mij kostte, al was dat wel een koopje en ik heb hem meer dan 4 jaar.
Een andere printer dan? Dan wil ik er eentje met dezelfde cartridges en hij moet ondersteund zijn door Vuescan. Dat werd even zoeken.
Een opvolgend model! De TS8350a. Wel duurder dan die ik kocht als 'magazijnopruiming'.
Eerst de gebruiksaanwijzing maar eens opgehaald en doorgelezen. Dat is bij Canon goed geregeld.
Dubben, wikken, wegen. Ergernis? Laat dat nooit te lang duren. Denk aan je bloeddruk.
Direct na de bestelling ging er een lampje branden. Bestaan er niet zelfklevende CD/DVD etiketten die op een laserprinter kunnen worden afgedrukt?
Ja, ze bestaan. 2 op 1 A4 vel. Zijn ook bestand tegen hoge snelheden van de spelers. Eerst die printer afwachten.
Gisteren, maandag dus, kwam die printer al binnen die er volgens PostNL pas vandaag zou zijn. Toch maar aan- en uitgepakt.
Helaas moet je wel de inkttanks installeren, anders kun je niet verder om hem als scanner te gebruiken.
Wifi instellen en de verbinding is compleet. Geen printerkabels nodig.
De printer en scanner werden gelijk herkend door Linux en Vuescan.
Voor Windows moest er meer gebeuren. Ook dat is gelukt. Straks maar eens een DVD bedrukken. Dat kan nu nog steeds het best met Windows.
En de cartridges zijn uitwisselbaar met die hervulbare.
Vannacht maar weer eens de 'image' van mijn systeem laten bijwerken met al die nieuwe dingen.
Nu tijd voor een ontbijt, iets met ei en tomaat en volkorenbrood.
Thee is er al.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur