't STAMCAFÉ
Hier is gek zijn heel gewoon!

Het is nu ma 13 jan 2025, 04:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Nummer: #16  BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2024, 18:58 

oombas schreef:
Katten? Katten besparen op het energieverbruik! Ze produceren warmte en zelf dragen ze een flinke bontjas.
Sjef geeft ook veel warmte af. Sinds enkele maanden is hij van een angsthaas een schootpoes geworden.
Kom ik thuis dan begint hij te schreeuwen. Overdag ook al vaak. Honger of dorst? Pijn? Nee. Ik moet op de bank gaan zitten zodat hij ook mij kan opwarmen.
Half op schoot, zodat hij zijn nagels vooral diep in mijn vlees kan slaan door het denim, zodat hij niet omvalt. Een echte kat.
De huidige stand van de toestand bij en met TC ken ik niet, hij is gek met zijn vrieskist in een aanbouw.
Zoals ik het lees, is Kruik degene die illegaal bezig is. Meterkasten inbouwen bevatten geen geheimen voor hem. Beetje aftakken van het net, moet kunnen bij Kruik.
Dit huis is niet van mij en de eigenaar houdt zijn bezit goed in de gaten, daar hebben ze een 'mannetje' voor en ik ben dat zeker niet.
Ik doe de deur altijd open als er iemand aanbelt, neem de telefoon altijd op of aan en dit huis is allesbehalve een bunker.

Afbeelding

Het viel me op dat jullie beiden relatief veel energie er doorheen jagen.
Dus dacht ik....dat moet een oorzaak hebben.
En aangezien bekend is dat jullie beiden ook in het bezit zijn van een kat....... :think:
Maar volgens u hebben katten hier niks mee van doen....okee, dan streep ik die mormels weg. :turn:
In elk geval één oorzaak minder op het lijstje....ik zoek verder. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #17  BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2024, 19:14 

Hier op mijn desktop staat een verwijzing naar een woning die nog te koop is en dat al bijna een half jaar.
Kopen kan ik die woning zeker niet en daarop was ik dan ook niet uit. Wel een mooie omgeving om te fietsen en te wandelen.
Het is een bijzondere woning en niet alleen vanwege de architect, ik heb naar mijn weten al eens een foto van de bibliotheek laten zien.
Zo'n bibliotheek is wat ik nodig heb om mijn boeken kwijt te kunnen en ook het bezwaar vertelde ik al eens.
Wat is het elektriciteitsverbruik van die woning? 80.000 kWh/jaar en dan heeft de woning een label A voor isolatie.
In die woning is een lift en overal vloerverwarming en er is gas alleen aangelegd voor de kok die dat wilde naast het inductiekoken. Niet alles kan elektrisch.
Sommige recepten verlangen gas. Verder is alles elektrisch. Er is zelfs een noodaggregaat.
Vind ik die tachtigduizend kilowattuur een probleem? Nee hoor. Als je zo'n woning bewoont kun je vast ook wel de elektriciteitsrekening betalen. Daarover hoeft niet onderhandeld te worden.
Laadpalen voldoende voor de eigen elektrische auto's die beneden kunnen worden geparkeerd en indraaien via een draaiplateau.
Er is een thuisbioscoop voor de kinderen. Een kamerbreed scherm. En die woning is een genot voor elke ICT'er.
Af en toe kijk ik nog eens even naar die woning en het filmpje dat is gemaakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #18  BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024, 13:36 

Kruik schreef:
Het viel me op dat jullie beiden relatief veel energie er doorheen jagen.
Dus dacht ik....dat moet een oorzaak hebben.
En aangezien bekend is dat jullie beiden ook in het bezit zijn van een kat.......
:think:
Maar volgens u hebben katten hier niks mee van doen....okee, dan streep ik die mormels weg. :turn:
In elk geval één oorzaak minder op het lijstje....ik zoek verder. :mrgreen:

Kruik weet dus niet dat sommige katten hobby's hebben. :krantje:

Afbeelding

Ogen dicht, oren dicht, dan wordt de wereld vanzelf beter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #19  BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024, 15:18 

Dus toch kwestie van de katten afschaffen. 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #20  BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024, 17:30 

Die computermuis ken ik. De partner van onze dochter heeft zo'n gruwelijk ding bij zijn pc, die hij had gekregen van zijn broer.
Was zo handig voor spelletjes en je kon er zoveel aan instellen. De man in kwestie doet helemaal niet aan spelletjes en aan pc ook al niet. De laptop wordt nu door mijn dochter gebruikt en wil die muis ook niet, maar ze hebben wel 3 katten! En, zoals het hoort, regelen de katten de gang van zaken in huis.
Ze mogen overal op en in en aan zitten liggen en hangen.
Niet de hele dag buiten, er zijn praktische bezwaren.
Vandaag had Sjef even een dingetje met een grote rooie kater. Sjef hoefde alleen maar te liggen en te kijken en de rooie kater hield het bij een tactische terugtocht.
Die rooie kater komt hier vaker, hij mag van mij de restjes eten die Sjef niet wil, Sjef is nogal kieskeurig en dat viel me wel tegen toen hij afgelopen zaterdag de Ierse kogelbiefstuk ineens niet lustte, waarvan hij altijd een deel krijgt. De biefstuk was vers en smaakte mij verder prima.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #21  BerichtGeplaatst: di 23 apr 2024, 08:12 

Drie katten nog wel....uw dochter heeft natuurlijk ook een gigantisch stroomverbruik. :oops:
Plaats die katten een tijdje in een konijnenhok (zonder internet)
....dan kun je zeker weten of ze echt de oorzaak waren. 8-)
Hebt u een probleem....Kruik helpt u er wel doorheen... :gniffel:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #22  BerichtGeplaatst: di 23 apr 2024, 08:50 

Kruik helpt ons door weinig heen, al heeft hij nog wel wat verouderde kennis over metaalbewerking en regelgeving. Soms heel nuttig.
Echt leren doet Kruik niet snel.
Ook bij onze dochter zorgen die 3 katten voor besparing op stroomverbruik. Katten leveren energie.
Onze dochter en haar kinderen hebben alle drie een kat die ze warm houdt en houden.
Mijn kleindochter heeft het mooiste kattenmeubel in elkaar gezet dat ik kende, ze is van het sleutelen.
Ze legt alle papiertjes op de grond om te onderzoeken hoe al die onderdelen in elkaar gestoken moeten worden en helemaal zelf heeft ze dat manshoge ding in elkaar gesleuteld.
Wat voor ons wat minder is, dat die 3 katten steeds eenkenniger worden. We zien ze nog maar zelden.
Van ons mag dat, wij respecteren een kat als kat.
Voor onze dochter is energieverbruik nogal belangrijk. Hun inkomen is niet echt hoog en ze hebben veel kosten.
Toen ze de woning kochten, was in 1 kamer de radiator er al uit verdwenen en op hun slaapkamer gaat die nooit aan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #23  BerichtGeplaatst: di 23 apr 2024, 09:06 

Wat afleren in het leven, kan ook best nuttig uitpakken...leren voegt weinig meer toe.
Echt toepassen zit er niet meer in,
maar inderdaad als je het breed kunt laten hangen....neem er wat katten extra bij. 8-)
MT. zou (zo ik het inschat) er wel tien van die vlooienmagneten op na kunnen houden. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #24  BerichtGeplaatst: di 23 apr 2024, 12:44 

Inderdaad, Kruik. Niet veel leer je bij en niet omdat je het niet kan, maar omdat je het niet wil..
Van ons tweeën heb jij het meest materieel bezit.
Jij alleen AOW? En een eigen huis zonder hypotheek? Lijkt mij voldoende. Die eigen auto komt binnenkort ook wel weer.
Voor een kat 'het breed laten hangen'? Kinderen laten opgroeien met (huis)dieren verdient toch de voorkeur bij de opvoeding.
Ja, katten kosten geld! Bij een dierenarts en dat is nou net de drempel die Kruik niet over wil om zelf een dier in huis te nemen als partner.
En nou moet MT meer katten in huis nemen van je? Waarom eigenlijk?
Onze dochter zit tegenwoordig aan de 'onderkant van het loongebouw', ze heeft enkele jaren terug de keuze gemaakt om voortaan in de zorg te werken en opleidingen te volgen en dat gaat haar goed af. Wel onderaan begonnen.
Begin zelf maar eens met die ene hond uit het asiel of ga er mee wandelen, ook daar hadden we het al over.
MT, onze (klein)kinderen en 'wij' geven toch de voorkeur aan het fenomeen kat. De kat is een zelf.
Onze zoon leeft met partner van een uitkering en heeft altijd meer katten in huis dan één.
Het gaat om de keuzes die je maakt in het leven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #25  BerichtGeplaatst: di 23 apr 2024, 14:14 

Een huisdier heb ik nooit een gehad, en zou ook niet weten waarheen ermee, als ik wat mankeer.
Dus héél verstandig van mij om dat zo in te richten, anderen hoeven dan mijn problemen niet op te lossen
als mij wat zou overkomen, en dat was al het geval, hé, nog niet zo lang geleden.
Dierenartserij....breek me de bek niet open, die boevenbende, ook een paar jaar geleden
ervaring mee opgedaan, het hondje van mijn zus....in no time 2700 Euro naar de knoppen,
eindresultaat....hondje moeten inslapen, wel vulden ze wel eerst flink hun zakken. Maffia, is het juiste woord.
Er zat geen normaal botje in zijn lijf, en die wilden ze allemaal gaan behandelen, dat werd een pijnlijk drama.
Inderdaad er zijn meerdere mensen in huis nodig, eer je een huisdier neemt, of een makkelijk opvangadres.
Toen ik werkte kon het ook niet, ik was vrijwel altijd aan het werk, vaak ver weg....en dan dus niet thuis.
Dat huis ? Is me toegevallen, nooit het als melkkoe gebruikt, en niet vrij....55.000 Euro staat er nog.
Ik kon erin, als ik een huurhuis achterliet waar anderen in konden, daarom mocht ik hierheen.
Ja, inderdaad, voor mij pakte het uit als een lot in de Staatsloterij, maar ook dat was niet te voorzien.
Gewoon een keer de wind wat mee gekregen....en daar profiteer ik zeker nog van.
Maar het is geen lepe bekeken zaak zo door mij gepland hoor....meevaller na wat enorme tegenvallers.
Maar de echte winst die erin zit, zal nooit voor mezelf zijn, verkopen kan niet (want ik wil hier niet weg)
en dat geld valt dus anderen ten deel.....het is niet anders.
Maar om terug te komen op die kat....schaf een camera aan, je kunt ze niet genoeg in de gaten houden.
Voor je het weet slaat de elektriciteitsmeter op hol.... :jank:
Ik heb allang een kat....die in mijn tuin komt schijten, je-weet-wel een echte fijne kattengewoonte. :krantje:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #26  BerichtGeplaatst: di 23 apr 2024, 15:12 

Leuk verhaal wat wel bij mijn huidige woning past,
het wijkontwerp was zodanig dat hier langs het (fraaie) beekje allemaal dure bungalow's ingetekend werden.
Aan de overkant staan wel duurdere huizen.
De PVDA (toen had die hier veel te vertellen) kwam hier tegen in het verweer.
Die mensen die altijd zo van rust houden kun je beter in de dwarsstraten op de Reuverlaan plannen.
De Reuverlaan zal ze mettertijd te druk worden naar hun zin.
En de gewone mens kan dan ook eens langs een fraaie bomenlaan wonen.
Dat gaf enorm onweer in de gemeenteraad, maar de villabewoners wonen dus nu inderdaad in de zijstraten.
Dat ik zo fraai zit te wonen heb ik dus zeker aan die PVDA te danken....zonder meer.
De Reuverlaan mag gerust de fraaiste laan in de Reeshof genoemd worden.
Overigens kocht ik deze woning zonder eerst iets gezien te hebben....
op de bonnefooi.....zo gezellig werd het destijds in Tilburg-Noord.
Maar ook daar is aan gewerkt....het ziet er ook daar voortaan verzorgd uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #27  BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2024, 09:24 

TC blijft nu wel erg lang weg. Niet meer gesignaleerd sinds 2 april. :(

Duurt het laten repareren van een PC werkelijk zo lang tegenwoordig? Of is hij zelf aan de slag? :think:

In de helft van de tijd kun je een pakket uit China laten overkomen. Ligt sinds gisteren bij de douane. Levering wordt komende week verwacht.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #28  BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2024, 09:56 

TC zou ook aan jou of mij hulp kunnen vragen en het aan mij vragen lijkt me nauwelijks denkbaar, dus blijf jij over, MT.
Jij lijkt mij ook de meest geschikte in dit geval.
Punt is wel, dat TC zijn eigen beperkingen op technisch gebied niet beseft.
Hij is immers de wetenschapper van ons en als je eenmaal op dat niveau bent gekomen, dan weet je alles. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn.
En stel je toch eens voor dat iemand aan zijn spullen zit en alles kan lezen van zijn disks.
En doen OB of MT het wel gratis?
Bovendien moet hij dan zijn whereabouts prijsgeven.
Iets nieuws kopen? En nog uit China ook?
Kwel de man niet zo, MT.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #29  BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2024, 22:35 

oombas schreef:
(...) TC heeft ons niet echt verlaten, hij is bezig om de boel weer aan de praat te krijgen.
(...)

Moeten we ons zorgen gaan maken? :(
Het gaat nu toch wel erg lang duren.

Citaat:
Laatst bezocht: di 02 apr 2024, 12:15

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #30  BerichtGeplaatst: do 09 mei 2024, 06:25 

Mazrim Taim schreef:
oombas schreef:
(...) TC heeft ons niet echt verlaten, hij is bezig om de boel weer aan de praat te krijgen.
(...)

Moeten we ons zorgen gaan maken? :(
Het gaat nu toch wel erg lang duren.

Citaat:
Laatst bezocht: di 02 apr 2024, 12:15

Daarover kunnen we uren speculeren. De statistiek van TC er bij halen dat lukt maar deels.
Is het iets technisch? Iets politieks? Iets relationeels? Iets familiairs? Iets met zijn gezondheid? En nog vele mogelijkheden meer.
Laat ik er slechts enkele noemen.
TC is er achter gekomen dat er niet slechts een nep-links, maar ook een nep-rechts bestaat.
TC is grootvader geworden.
TC wil graag een relatie met Floortje.
Wie is die Ruitenbeek ook al weer?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur