't STAMCAFÉ
Hier is gek zijn heel gewoon!

Het is nu ma 09 maart 2026, 12:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Nummer: #1  BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2024, 14:42 

van 4TB voor <€40.
Het opwaarderen van mijn werkstation naar Ubuntu 24.04.x LTS mislukte nogal en gelukkig is er dan nog een 'image', een 1 op 1 kopie van het systeem.
Dat terugzetten lukte grotendeels.
Wel werd ik geconfronteerd met een geheugenprobleem met extern geheugen. Nog een NAS? Nee, doe maar niet. Het moet minder, niet meer.
In de huidige moderne pc's en laptops zit vaak een SSD in de vorm van een geheugenkaart in de vorm van de M.2.
Stop die kaart in een kastje en maak een USB C interface en breng dat op de markt als een compleet product.
Er was een aanbieding voor een complete externe 4TB SSD voor €40 als ik er 2 tegelijkertijd kocht en dat heb ik gedaan, een rode en een blauwe.
Minder dan €80 voor 2 stuks 4TB USB-C SSD's in kastje met kabeltje en verloopsteker en 'ready for use' en dat kan een probleem zijn.
Geformatteerd zijn ze in exFAT en met de huidige Linux en Windows versies is dat geen probleem.
Wel heb ik zelf de formattering zelf eerst getest. Daarna de snelheid, want de ene snelheid is de andere niet.
Korte samenvatting daarvan: 350 bestanden van totaal 80GB in 1 1/2 uur van USB-C extern naar USB-C extern aan dezelfde pc.
Hier ziet u het resultaat van 'schijven' (Linux NL).
Kan ik verder met het geschikt maken van mijn werkstation voor het opwaarderen. Je kunt nooit backups genoeg hebben.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur