't STAMCAFÉ
Hier is gek zijn heel gewoon!

Het is nu vr 29 sep 2023, 15:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Nummer: #46  BerichtGeplaatst: ma 27 maart 2023, 08:59 

Kruik schreef:
Het is me wel duidelijk geworden....die Kruik is niet meer te redden,
mogelijk kan gebed nog helpen.....schaadt het niet, dan baat het ook niet. 8-)

En gelijk duikt Kruik weer de slachtofferrol in.
Naar mijn idee is dat niet zo verstandig. Er is immers een heel simpele uitweg.
Welke? Je aanmelden bij het asiel als vrijwilliger om honden uit te laten (en/of te trainen).
Met honden wandelen vind je immers fijn en daar geniet je van en de honden misschien nog wel meer.
Wie of wat houd je tegen, Kruik?
(En Coco? Vertelde ik niet van onze vriendin met zo'n hond? Die is via die weg aan die hond gekomen.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #47  BerichtGeplaatst: do 30 maart 2023, 08:18 

Dat heb ik al vaker uitgelegd Oombas....het waarom niet.
Bovendien kon u allang weten dat Kruik van nature niet verstandig is, daarom ben ik vaak hier,
en altijd en overal slachtoffer van, en Kruik zoekt nooit naar simpele uitwegen...het moet moeilijk.
Overigens.....ben ik vaker met iemand daar geweest....en wat daar terecht is gekomen is:
Pitbull en honden die je niet meteen zelf aanschaft....een klein hondje tref je daar zéér zelden aan.
Die zijn meteen weg.
Die vinden vanzelf vaak wel eerder een plekje bij particulieren.
Grote honden .....vertelde ik ook allang meermalen.....dienen uit te sterven. (mijn opvatting)
Over een jaar of 20 zou er geen enkele meer moeten zijn....behalve dan voor bewaking en speurwerk.
Maar speurwerk kan een foxterriër al net zo goed zag ik al....hier heeft men er een ....of zoiets.
Net zo min als wolven....horen ze in vrije vorm rond te lopen.
Ze horen in een dierentuin thuis.
Ook vossen dienen flink uitgedund te worden.....ze dragen levensgevaarlijke parasieten bij zich,
waar geen medicijn tegen is....jaartje of wat....en de besmette persoon overlijdt.
Ook bij wolven is hondsdolheid moeilijk te ontdekken.....hondsdol bijten ze iedereen en alles.
Ook hondsdolheid (rabies) is meestal dodelijk....en dat op een héél akelige manier.
Mijden.....dat soort problemen in drukke gebieden.
Ik vind het erg gek.....dat zodra dit aan bod komt....volksgezondheid plots onbelangrijk wordt....héél vreemd.
Breekt het uit.....is het in no time plots vrijwel overal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #48  BerichtGeplaatst: do 30 maart 2023, 10:30 

En je gaat maar door hè, Kruik. Net zo lang tot je iedereen 't Stamcafé hebt uitgejaagd?
Slachtoffer? Voor mij ben je meer een dader dan een slachtoffer.
Het onderwerp begin ik over landbouw en Kruik wil het alleen maar over honden hebben en begint met een valse beschuldiging als zou ik iets tegen honden hebben.
Coco is een prima hond waarvan de eigenaar is overleden en niet door de hond. Maar Kruik wil zelf geen hond. Kruik wil zelf immers niet de verantwoording nemen.
Ik stelde toen voor dat je met asielhonden gaat wandelen. Dat is fijn voor jou, zoals je keer op keer beweert en dat is fijn voor de hond.
En waarom stelde ik nu voor om een hond te nemen of vrijwilliger in het asiel te worden? Dat leek me beter voor iedereen. Voor mens en dier.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #49  BerichtGeplaatst: do 30 maart 2023, 11:23 

oombas schreef:
En je gaat maar door hè, Kruik. Net zo lang tot je iedereen 't Stamcafé hebt uitgejaagd?
Het onderwerp begin ik over landbouw en Kruik wil het alleen maar over honden hebben en begint met een valse beschuldiging als zou ik iets tegen honden hebben.
Coco is een prima hond waarvan de eigenaar is overleden en niet door de hond. Maar Kruik wil zelf geen hond. Kruik wil zelf immers niet de verantwoording nemen.
Ik stelde toen voor dat je met asielhonden gaat wandelen. Dat is fijn voor jou, zoals je keer op keer beweert en dat is fijn voor de hond.
En waarom stelde ik nu voor om een hond te nemen of vrijwilliger in het asiel te worden? Dat leek me beter voor iedereen. Voor mens en dier.

Ik wil ook geen hond oombas.
Niet dat ik wat tegen honden heb, maar ik heb geen zin in het uitlaten.
Dat maakt dat het beter is geen hond te nemen.

Zou ik een groot erf hebben dan lag het anders natuurlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #50  BerichtGeplaatst: do 30 maart 2023, 14:38 

oombas schreef:

Heeft totaal niks met verantwoording willen nemen te maken, dat bedenkt u er nu even bij.
Maar wel met wat vooruitzien....KUN je ten alle tijden doen wat nodig is bij een hond ?
Ik weet goed wat er volgt.....en wat uitlaten in weer en wind betekent....u waarschijnlijk dus niet.
Daarom hebt u een kat....die leeft van de vogels in uw tuin...want die kan gewoon los.
Wie een hond in huis neemt.....dient eigenlijk met twee te zijn.
Ik ben al eens aan de lappenmand gebonden geweest....en was toen blij dat MIJN probleem het enige was.
Ik denk dat u er wat te simpel over denkt Oombas....omdat u er geen hebt.
Ik dus ook niet, want hij was van mijn moeder destijds....en kwam je laat van je werk,
kon je er mee de straat door, liefst 10 straten....regen of natte sneeuw...het maakte hem niks uit.
Bij mij zal het geen impuls aanschaf worden....zoals in wel héél veel gevallen.
Bovendien bepaal ik zelf....wat wel en wat niet....want de gevolgen zijn steeds ook voor mij....
en nooit voor de mens met een massa goede raad.
Had ik meer grond....lag het wat simpeler...nu niet met een vinex tuintje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #51  BerichtGeplaatst: do 30 maart 2023, 20:01 

oombas schreef:

Nou, noem mij nu eens één geval met huid en haar, waar iemand door een conflict met mij hier is weg gebleven.
Na zo'n beschuldiging mag ik toch wel wat meer uitleg vragen lijkt me.
Ik ken wel wat gevallen waar iemand er de brui aangaf....maar zeker niet door mijn toedoen.
Meer indirect door anderen, ik noem geen namen, waar ik nergens tussen zat.
Iemand die niet tegen een discussie kan, mag ook gewoon kijken, meedoen hoeft niet.
Nee, in een discussie is het geoorloofd je mening stand te houden, als de ander niet met duidelijk tegenbewijs aankomt.
Een mening hebben is nu eenmaal vrij in dit land....ook als de ander het niet zo uitkomt.
En dat zie je ook vaak....er zijn er toch wat die het nog volgen, tenminste zo IK dat waarneem.
Op voorhand gelijk geven zodat ie niet geraakt wordt....komt niet in mijn woordenboek voor..
Men blijft om héél andere redenen weg....er zijn andere (a)sociale media, die meer in de smaak zijn gaan vallen.
Ook is "volgers" hebben....een noodzaak....lijkt te stompzinnig voor woorden....maar het is wel zo.
Waar je echt flink wat heibel kunt ontketenen.....daar leent zich 't Stamcafé nu eenmaal (gelukkig) niet voor.
Hoor het maar eens aan wat zich op andere plekken afspeelt....de wat meer op sensatie beluste
mens houdt daar nu eenmaal van. Per minuut beloert men elkaar, en dat is héél erg IN.
DAT en niks anders is de oorzaak van leegloop vele fora, het speelt zich overal af.
Je kijkt hier niet in iemands privézaken ook niet via een omweg.....en dat is elders toch wel even anders.
Roddel en achterklap houden die media op de been.....ze bouwen op het mindere in de mens.
Via sluwe achterstraatjes is er volop roddel gaande....met soms ook echte gevolgen,
er is niet zelden geweld door die (a)sociale opnaai media.
Ze teren er helemaal op, neem maatregelen daar tegen....en ook zij smelten weg...sneller dan je zou denken.
De "volgers" club van Musk is al stervende....daar gaat het echt bergafwaarts....met miljarden tegelijk,
en waarom......Musk is een geboren poenige akelig karakter vent......dat is de echte reden.
Maar ook vele anderen....gaat het bergafwaarts.....wel de zakken zo vol geld gekregen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #52  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 09:13 

Gisteren schreef ik een kort antwoord aan TC en dat kon niet worden verstuurd wegens ontbrekende verbinding. Ik heb de tekst opgeslagen, eerst de boodschappen en dan bezoek.
Dat bezoek had enige weken in de pauzestand gestaan door corona. Dus kon 't Stamcafé wel even wachten.
'Komt morgen wel.'
Met smartphone naar bed om later nog even Lubach te kunnen bekijken en toen viel mij op dat er geen wifi verbinding was, wel via de telefoon. Dus toch maar mijn bed uit om een herstart van de glasvezelmodem via de voeding te doen. Sjef nog even geknuffeld en weer naar boven en even later werkte alles weer als verwacht.
Kruik had echt niet stil gezeten, dat lukt hem heus niet. Nu krijgt Elon Musk weer eens de schuld.
Honden? Mijn moeder had een kennel met een tamelijk exclusief hondenras, onmiddellijk op straat te herkennen.
Het was een langharige hond die veel geborsteld moest worden en regelmatig in bad moest omdat hij of zij weer lekker in de eendenstront had liggen rollen, dat vinden honden prettig.
Op elke tentoonstelling van die honden was mijn moeder te zien met tenminste 1 van haar honden en meerdere keren veroverde ze wel de een of andere oorkonde.
En reken maar dat wij die honden uitlieten en ik zeker. Met ten hoogste 3 hondjes tegelijkertijd naar het park dat op loopafstand lag. Een beroemd park waar in de winter werd geschaatst en in de zomer rond het park een wielerwedstrijd plaatsvindt.
Voor Kruik is het nooit genoeg, nu wil hij van mij dat ik de forumregels overtreed en voor mij wel heel belangrijke forumregels en als Kruik iets beter had opgelet, dan had hij al zo tenminste 1 persoon kunnen weten.
En wat was mijn advies nou aan Kruik?
Meld je aan als vrijwilliger bij het asiel en ga daar honden uitlaten en eventueel trainen.
Mijn bezoek bevestigde nog eens dat advies, het was immers onze vriendin die hier in ons asiel als vrijwilliger werkte en zo aan een hond als Coco was gekomen. Maar je hoeft heus zelf geen hond te nemen om vrijwilliger te worden. Als je bang bent voor honden, dan kun je hier echt geen vrijwilliger worden om honden uit te laten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #53  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 10:19 

Ja, ik vind Musk echt een zakkenwasser als hij echt dacht dat een leger personeel buiten flikkeren
zijn waarde van Twitter op te kunnen voeren, dat blijkt dus (gelukkig) anders uit te pakken.
Wie veel poen heeft....krijgt wat moeilijker mij als aanhang....veel poenigen stelen immers een groot deel.
Er zijn héél weinig sociale veel poenigen op de wereld, en hij past er zeker bij....totaal asociaal.
Een wat ontwikkelde aap uit Artis had dat kunnen voorspellen. Musk dacht een financiële klapper te maken.
Hij kan dat....omdat hij over een vracht geld beschikt, anderen waren al meteen failliet.
Boetes maalt ie niet om.....wel overtreedt hij vaak strenge wetten, maar met betalen is hij er vanaf.
Alles wat met overnames te maken heeft en Musk....kent echte problemen.....steeds weer.
Dan over de toestand Tilburgs asiel....daar blijkt u weinig van te weten...
het was ooit een initiatief van een echtpaar, en na die fraaie nieuwbouw
was het héél lang een adres waar het niet echt gezellig was....dus problemen met vrijwilligers lagen voor de hand.
De krant meldde er met regelmaat een en ander over....de conflicten intern en nare werksfeer.
Of het nog steeds zo is....weet ik niet, wel hadden ze ooit een naam.
Bovendien kent Tilburg een zéér hoge hondenbelasting....van dat geld is makkelijk een asiel met
betaald personeel er op na te houden.
Tja...op de smartfoon effe Lubach bekijken....maar u doet maar....het is ook terug te zien hoor....
anders dan postzegel groot. Hebt u er soms een vergrootglas bij ?
Die ene persoon is bij mij niet bekend....had ie soms van die haartjes boven de ogen ? 8-)
Ik ben me NIET bewust van een conflict met wie dan ook....
dat er ooit pijnlijk op wat steken onder water gewezen werd....kan nooit een reden zijn.
Maar als het er maar één was....kan ik nooit oorzaak zijn geworden van forumvervuiling,
dat is dan dus zwaar overdreven.
Dan is die persoon gewoon iemand met tenen van drie meter....en daar kan ik ook al niks aandoen.
Ja, daar trap je nogal allicht op, en ik ga die tenen niet inkorten...dat is immers ook pijnlijk voor die persoon.
Ook dat ik uw aangedragen boeken niet lees, komt omdat ik een wat andere invalshoek
wat schrijvers betreft heb.
U neemt al die verhalen erg serieus....ik dus niet.....wat je daar leest is de indruk van de schrijver
in die situatie en niks meer....en zelden ook de werkelijkheid.
Bovendien worden er massa's boeken geschreven om het schrijven....brood op de plank dus.
Maar anders dan strikt wetenschappelijke werken....neem je met een flinke schep zout.
Dus lees ik ze niet....een willekeurige mening van derden voegt immers niks meer toe.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #54  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 10:39 

Je naam is Haas en je gedraagt je als Calimero, Kruik. Kom je heus uit Weert?
Geen enkel reëel argument waarom je bij het asiel geen vrijwilliger wil worden om honden uit te laten of te trainen.
Welke forumregels ik zou overtreden? Lees ze eens terug, het zijn breed aanvaarde phpBB regels.
Wat mij een raadsel blijft is wat Elon Musk hier mee van doen heeft. Heeft hij een landbouwbedrijf?
Oh, ik begrijp het. Je aandelen Twitter zijn in waarde gedaald. Daarom ben je zo boos op hem.
Hieronder de hond Floki van Elon Musk. Ziet er heel aaibaar uit.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #55  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 10:47 

Laat 'm maar slapen....mogelijk bijt ie je in je flikker als ie wakker word. :ligslap:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #56  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 11:19 

Kruik schreef:
Laat 'm maar slapen....mogelijk bijt ie je in je flikker als ie wakker word. :ligslap:

Het is duidelijk, Kruik. Je bent bang voor honden. Dat is niks om je voor te schamen Kruik, heel veel mensen zijn bang voor honden en niet zo naïef als ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #57  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 12:58 

oombas schreef:
Kruik schreef:

Het is duidelijk, Kruik. Je bent bang voor honden. Dat is niks om je voor te schamen Kruik, heel veel mensen zijn bang voor honden en niet zo naïef als ik.

Ik hoor wie zijn baas is....en zo baas....zo hond....afstand houden is dus wel geboden. :gniffel:
Je hebt voor je het weet een winkelhaak in je broek.
Ja, in deze zaak bent u inderdaad erg naïef. :krantje:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #58  BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023, 14:32 

Kruik schreef:
oombas schreef:
Kruik schreef:

Ik hoor wie zijn baas is....en zo baas....zo hond....afstand houden is dus wel geboden. :gniffel:

Duidelijk antwoord, Kruik!
Je toont hiermee nadrukkelijk aan absoluut ongeschikt te zijn om als vrijwilliger in welk asiel dan ook te kunnen werken.
Je weet immers nooit wie de eigenaar van een zwerver was en toch worden die honden ook graag uitgelaten.
Het (zelf)vertrouwen ontbreekt bij jou en dieren hebben dat heel snel in de gaten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Nummer: #59  BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023, 09:34 

oombas schreef:
Kruik schreef:
oombas schreef:
Kruik schreef:

Duidelijk antwoord, Kruik!
Je toont hiermee nadrukkelijk aan absoluut ongeschikt te zijn om als vrijwilliger in welk asiel dan ook te kunnen werken.
Je weet immers nooit wie de eigenaar van een zwerver was en toch worden die honden ook graag uitgelaten.
Het (zelf)vertrouwen ontbreekt bij jou en dieren hebben dat heel snel in de gaten.

Prima diagnose....waar ik mezelf erg bij "uitgelaten" voel. :krantje:
Niet alles hoeft altijd positief uit te pakken in een mensenleven. :mrgreen:
En een massa honden wordt zo beschermd tegen een ongeschikte Kruik....
die er toch niet mee om zou kunnen gaan. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]