biertje schreef:
baedeker schreef:
Ik vind dat mopperen op inkomsten uit aandelen zo Karl Marx. En wat is er nou mis met inkomsten uit een boek dat je geschreven hebt?
Maar goed, kennelijk zijn er zeer grote culturele verschillen over fiscale normen, en is DE instantie die het voorbeeld zou moeten geven qua unificatie niet in staat om een enigszins hygiënisch voorbeeld te geven. Journalisten, vooral in Nederland?, klagen daar al decennia over, en met die signalen gebeurt zo te zien geen ruk.
Het leven is te kort. Opheffen die toko.
Controleren op belangenverstrengelingen en transparantie is een vies woord. Als de afspraak ligt dat parlementariërs dat moeten opgeven, moet dat gebeuren zowel via een register als via de Belastingdienst. Maar wat weggelaten wordt is dat de kas van het pensioenfonds waar Europarlementariërs zelf nul euro in hebben gestort leeg is maar men wel een uitkering verlangt want men heeft daar recht op. Ze willen in luxe leven, een riant pensioen dat opbracht moet worden met verhoogde belastingen uit de lidstaten terwijl diezelfde Europarlementiërs -exclusief de Nederlandse - wel de laagste inkomstenbelastingen van Europa hebben
Citaat:
"Ik denk dat er geen belastinggeld meer verspild moet worden aan een structuur die eerlijk gezegd een beetje op een piramidespel lijkt," zei Daniel Freund, een Duits Groen Europarlementslid. Ponzi-schema's zijn een vorm van frauduleuze investeringen die alleen kunnen overleven door voortdurend nieuwe leden aan te trekken.
“Dit grenst aan criminele energie”, aldus Freund.
Stephen Hughes, de voorzitter van het fonds en van 1984 tot 2014 lid van het Britse Europees Parlement voor Labour, zei dat het parlement zijn toezegging om de gepensioneerden te betalen, moet nakomen.
"Het parlement is hier met open ogen ingestapt en ik denk dat ze heel oneerlijk zijn", aldus Hughes.
"Die leden hebben jarenlang trouwe diensten aan het Europees Parlement bewezen en voelen zich benadeeld dat ze op de manier worden behandeld waarop ze nu worden behandeld", voegde hij toe, waarbij hij betoogde dat het fonds "zeer goed is beheerd", maar dat het na de sluiting in 2009 onvermijdelijk zonder geld zou komen te zitten.
Mag ik er op wijzen dat de weddes en vergoedingen van die parlementariers wel publiek geld is?En dan zwijg ik nog even over de verkwisting van dat verhuiscircus dat Straatsburg heet en uiteraard de milieuschade. Als ik 30.000 km per jaar rijdt spreekt men er schande van maar niet als de europarlementariers dat doen en zo nodig het vliegtuig pakken
En wat er dan maar weggelaten wordt dat diezelfde Parlementariërs wel aan alle knoppen wil draaien, inclusief belastingen in de lidstaten en niet om het eerlijker te maken, maar puur voor de eigen portemonnee en om nog meer geld te kunnen rondstrooien middels crony capitalism.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/finan ... -te-vallen
https://www.politico.eu/article/eu-parl ... euro-hole/
Dat mag u, maar zal bij weinigen echt doordringen,
men denkt mogelijk echt dat die kosten rechtstreeks uit de geldmachine van Lagarde vallen,
en dat wij daar niks van merken.
Als je alleen al die pensioenregelingen van ze onder de loep neemt.....echt onthutsend.
De bedragen die met dat enorme bestuurlijke waterhoofd gemoeid zijn, worden per keer
weer wat decadenter. Het loopt echt alle spuigaten uit.
Baantjesfabriek voor afgekeurde politici, en die fabriek is duur, héél veel te duur.
Tenminste als je het afzet tegen wat er aan prestatie tegenover staat.
Overigens is er overal véél te overdreven veel bestuur...waar idem héél weinig uitkomt.
Wel zwengelen ze de bureaucratie enorm aan.
Nog wat jaren en ALLES heeft een bureaubaan. (terwijl daar niks wordt verdiend voor de economie)